Stockholm!

Denna helg var en långhelg, och den spenderades i huvudstaden. Åkte dit i torsdags och åkte direkt hem till Joy, min nya kärlek.
 
 
Under fredagen var det Fotomässa, vilken var i princip samma som de tidigare två åren när jag varit där. Enda skillnaden var väl att den hölls i en annan hall... Vår klass hade turen att få vara med på en liten workshop som ProFoto höll i, de visade oss hur man kan fota på location med deras nya portabla blixtar! Det var i alla fall intressant :)
 
 
Lördagen var väldigt chill, bara häng med Joy och lite Kingdom Hearts. Men på kvällen åkte jag in till Centralen för att möta upp bästa Jenniina, och några fler från klassen då vi skulle till Fryshuset för konsert! Äntligen var det dags för oss att se Bombay Bicycle Club, har taggat sen september typ. Det var så underbart fantastiskt! Dock fullt med folk. Jenniina och jag var mitt i publikhavet medan Childhood, förbandet, spelade. Gick därefter för vattenpaus och sedan gick vi upp på balkongen, till resten av kompisarna och där såg man knappt nåt heller i alla fall. Men det gjorde ingenting, vi flöt med i musiken ändå.
 
 
Söndagen var bara bara bara chill md kärleken. Det var dessutom tänkt att jag skulle fara hem men pga okunnig spärrvakt missade jag bussen till mötesplatsen för att ta bilen hem, och nästa buss skulle inte gå förrän en timma senare och blablabla. Tåg tuben hem till Joy igen, var ändå ledig idag (måndag).
 
Så idag då. Joy och jag gick upp tidigt för att jag skulle kunna avverka en fotouppgift vi fått, där vi ska ta bilder för 5 panoramor (panoramas?) och 5 HDR-bilder. Så vi tog tunnelbanan in till stan, låste in mina väskor i en värdebox och började äventyra! Fick nog några fina bilder, gick till Gamla Stan, Slussen, Mälarhöjden m.m. Stockholm är ju faktiskt riktigt fint, trots all betong.
 
 
Nu ska jag fixa någonting att äta och slå på en film! Imorgon ska vi photoshoppa ihop alla bilder, ska bli spännande om det blev något bra.
 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se