Lucia och lilla jul

 
I fredags gick vi upp jättttttttttetidigt för att vara på Folkhögskolan till klockan 8. Där hade de Luciatåg och de bjöd på pepparkakor och lussebullar. Det var ett lite annorlunda luciatåg, än vad man är van vid. De brukar ofta låta så sorgliga men detta hade ett mer upptempo, vilket var riktigt mysigt.
 
 
Efter Luciafirandet for vi in mot "centrum" i byn. Gestaltande fotografi hade utställning på Tingshuset med tema "funktion". Vi fick en lite mer privat visning, och det var väldigt intressant måste jag säga. De är så himla duktiga allesammans!
 
Efter det var vi flera som åkte in till Västervik. Vi gick på stan, köpte presenter till Secret Santa, fikade och åt thai/sushibuffé. Det var så himla underbart att ha en ledig dag, särskilt när det var sol!
 
 
Under lördagen hade vi Luciafest/firande av Lilla jul samt Secret Santa. Jag fick agera jultomte och dela ut paketen! Det var roligt. Jag fick en dinosaurie som lyser i mörkret (hur ballt!?) ett par bläckpennor med mustascher på ändarna och ett anteckningsblock i form av en kamera.
 
 
Jag kände mig dock inte top notch under kvällen så jag satt mest på rummet och tittade på Game of Thrones, när jag inte gick på en långpromenad. Det är svårt att få egentid när man bor på ett internat med 19 andra, det blir ganska påträngande emellanåt så det var skönt att få komma ifrån.
 
Idag, söndag, så "firar" jag och Joy vår första månadsdag, vår första av förhoppningsvis många många många fler. Han är dock i Sälen på säsongsjobb, så vi får väl kanske fira denna (och nästa månadsdag heh) när vi ses igen i januari.
 
I love this guy.
 
 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se