LOOOOOOOOOOOOOOOOV

Den här veckan har gått rätt fort, vilket är SJUKT skönt! I måndags hade vi en liten föreläsning av vår egna lärare (så ingen gästlärare denna gång) om lite "Behind the scenes", så vi tittade på klipp från intervjuer/porträttfilmer med/om fotografer samt en längre film om Annie Leibovitz - Life through a lens. Jag hade redan sett den innan när jag var på Fotografiska när hon ställdes ut där men det är bra att se sånt fler gånger!
 
I tisdags hade vi eget arbete hela dagen, dvs retuschgruppen jobbade med sin uppgift och vi som har video pysslade med vår uppgift. 
 
I onsdags klippte vi ihop våra filmer/filmade/fixade det sista...
 
I natt ganska exakt klockan midnatt blev jag och Pauline färdiga!
 
och idag, torsdag, redovisades allt. Helt sjukt vad alla är duktiga ändå. Det märks att det är många olika personligheter i gruppen, även fast vi bara är nio som läser video men alla kortfilmer hade olika budskap och genres, var filmade på olika sätt osv. Jag är i alla fall väldigt stolt och nöjd över filmen jag och Pauline gjorde, dels för att det är den första filmen någonsin som jag varit med och filmat och redigerat (man måste ju börja någon gång så varför inte på högskola...?) och för att vi fick så bra kritik av lärare och klasskompisar. Till och med bättre än vad jag väntade mig om jag ska vara ärlig hahah.
 
Efter det chillade vi väl lite, läraren gick igenom Final cut och sånt där sen fick vi gå hemmm och nu har vi typ lov. Det är bara jag och en till kvar på internatet just nu, de andra har antingen åkt hem eller så är de på Folkhögskolan för lite julbord/-show men jag kände det var bäst att vara hemma och tvätta, städa, packa osv. Så nu dansar och sjunger jag runt på rummet samtidigt som jag städar. Ganska nice! Har lite julklappar jag ska slå in också.
 
Nästa gång vi hörs är jag hemma i Eskilstuna igen!











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se