Femton dagar

Om två veckor och en dag är det alltså dags för flytt. Hade jag haft en kalender hade jag kryssat för dag för dag och räknat ned dagarna som ett litet barn fram till julafton. Det ska bli riktigt skönt att få flytta till en så liten stad från Eskilstuna. Snacka om miljöombyte! Nära till vatten och nära till skog. I lilla Gamleby bor det nu 2700 individer, vilket är en ganska (väldigt) stor skillnad mot Eskilstunas cirka 60 000 personer, och det är bara i själva staden.
 
Imorse ringde jag i alla fall till driftkontoret/Bostadsbolaget och talade om vilket datum jag tänkt flytta så då är i alla fall det klart! Jag har även ett hum på hur lägenheten/rummet/skrymslet ser ut innan jag kommer dit, så jag vet vad som behöver fixas och donas för att det ska se hemtrevligt och oj oj det är en del som krävs. Just nu ser det ärligt talat ut som ett fängelse.
 
Annars än så länge idag så har jag tittat på tutorials och lärt mig vika tranor med origamipapper. För någon vecka sedan försökte jag med skrivarpapper och det gick inte ens i närheten lika bra som nu. Dessutom har papprena vackra mönster med guldiga detaljer! Nu hänger tranorna i mitt fönster.
 
Nu blir det dags för städning och eventuellt lite packning. Allt detta till mysmusik.
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se